Hariduskonverents Voorused ja väärtused

Print Friendly

voorused ja vaartused title

Konverentsi meediakajastused:

Kristlike vooruste elujõud ja tähenduslikkus

Kristiina Krabi, Teekäija

1. aprillil 2016 toimus Tallinna ülikoolis Eesti Kirikute Nõukogu eluväärtuste aasta raames hariduskonverents “Voorused ja väärtused”. “Terve inimene, terve perekond, terve ühiskond, terve loodus – Eesti Kirikute Nõukogu kutsub nende väärtuste järgi elama ja tegutsema kõiki eestimaalasi, kogukondi, organisatsioone, valitsejaid,” ütles EKN president Andres Põder konverentsi avades.

Konverentsil osales 150 huvilist. Kõlama jäi kristliku voorus ja väärtuskäsitluse elujõud, mis aitab ületada ühiskonnas probleemiks olevat vastuolu deklaratsioonide ja tegelikkuse vahel.
Päeva jooksul oli võimalus saada osa Joonas Hellerma ja Joosep Tammo, David Vseviovi ja Orest Kormašovi, Ringo Ringvee ja Raul Rebase, Ülle Luiski ja Signe Ausi dialoogilistest ettekannetest, Meego Remmeli, Karmen Maikalu, Marko Tiituse ja Einike Pilli paneeldiskussioonist, paljudest töötubadest, sh Pille Havakatsi, Mari Vahermägi ja Sven Joonatan Siibaku juhtimisel ning Jaak Ausi mõtisklusest Karmen Kääramehe pea 30 viiuliõpilase saatel. Konverentsi jäädvustusi – ettekandeid, videosid ja fotosid – on peagi võimalik näha ja kuulata haridus.ekn.ee

Järgnevalt pildi- ja mõttemosaiik konverentsil kõlanud mõtetest.

Joosep Tammo: Voorus tähendab eelkõige isikuomadusi, mitte niivõrd hinnanguid väljaspool toimuvale. Väärtuste konflikti perioodidel, kriisiaegadel, määrab inimese sisemine kvaliteet, personaalne moraalne kompetentsus väga palju. Kui väljaspool on suhtelisus, siis otsustab ikka see, kes peab otsustama – ehk subjekt ise.
Signe Aus: Ei ole olemas neutraalselt õpetajat, igaüks esindab oma maailmavaadet. Iga kool esindab maailmavaadet läbi oma õpetajate. On oluline, et me teame, millist väärtust kooli või õpetaja esindab. Kooli ei saa valida selle järgi, kus antakse paremat haridust, kuna Eestis on ühtluskooli põhimõte. Kuid kool kannab väärtusi ning perekond peaks saama teha otsuse valida kool, mis toetaks perekonna kasvatust.
Meego Remmel: Kooli põhiline väljakutse on, kuidas leida inimesi, kes kehastavad neid väärtusi, isikuomadusi, mida täna nimetame vooruslikkuseks. Konverentsi ühes töötoas tuli välja, et kogudus, kooliõpilased, inimesed, kes töötavad oma elualadel, osutavad, kuidas on võimalik elada.

Meego Remmel: on’s suitsiiditerroristidel voorusi või märtritel väärtusi?

Rain  Kooli, ERR

Äärmusi võrreldes võib öelda, et radikaliseerunud islamivõitlejate narratiiv jutustab hirmust, alistusest ja vägivallast, radikaalse Jeesuse järgimise narratiiv aga usust, lootusest ja armastusest. Samas panevad Talibani ja ISISe või Ema Teresa ja Martin Luther Kingi lood küsima, milliseid väärtusi peaksime meie järgima ja missugust narratiivi peaks jutustama meie elulugu, märgib kristlik eetik Meego Remmel oma arvamusloos.
Loe edasi…

Ettekannete materjale:

Voorused ja väärtused ja kuidas need omavahel seostuvad.

Meego Remmel

Voorused on teatud isikuomadused, mis võimaldavad midagi hästi sooritada, näiteks heaks õpetajaks kujuneda ja oma õpetajatööd hästi teha. Ettekujutus heaks õpetajaks olemisest sõltub samas teatud traditsioonist ja selle sotsiaalseis praktikais väljendatud väärtustest.
Loe edasi…

Konverentsi kava

10.00-10.15 Konverentsi avatervitused –Andres Põder, Philippe Jourdan, Ilmo Au. Konverentsi juhatas Einike Pilli

10.15-11.30      Dialoogid I: 

Joonas Hellerma ja Joosep Tammo – (Kristlik) voorus- ja väärtuskäsitlus

Ülle Luisk ja Signe Aus – Kuidas väärtused ja voorused koolitegelikkuses kajastuvad?

11.45-13.00   Dialoogid II

David Vseviov ja Orest Kormašov – Võim ja inimene

Raul Rebane ja Ringo Ringvee – Omad ja võõrad meedias (pagulasteema kontekstis)

14.00-14.45   Arutelu  ja paneeli vastused küsimustele. Juhatas Einike Pilli.

15.00-16.00   Töötoad lühikirjeldustega

  1. Lii Lilleoja ja Pille Havakats – Kas õpetaja on perekonna liige + foorumteater
  2. Heiki Haljasorg – Haridusjuhi avatud ruum konverentsi teemal
  3. Toomas Jürgenstein – Ühine ja erinev – kuidas arutleda väärtustest ja voorustest gümnasistidega?
  4. Sven Joonatan Siibak – Innovaatiline ja tähenduslik kirik kogukonnas
  5. Mari Vahermägi – SEOS projekt koolides
  6. Anatoli Ljutjuk/ Ukraina kultuurikeskus – Inspireerivad mehaanilised mänguasjad

16.15-17.10 ÕHTUPANEEL voorustes kasvamisest. Panelistid: Marko Tiitus, Einike Pilli, Karmen Maikalu ja Meego Remmel. Arutelu juhib Joonas Hellerma

17.15-18.00      Õhtumõtisklus Jaak Aus ja Karmen Kääramehe 27 viiuliõpilast

Helisalvestised:

Konverentsi_avatervitused
Joonas Hellerma ja Joosep Tammo – (Kristlik) voorus- ja väärtuskäsitlus
David Vseviov ja Orest Kormašov – Võim ja inimene
Ülle Luisk ja Signe Aus – Kuidas väärtused ja voorused koolitegelikkuses kajastuvad
Raul Rebane ja Ringo Ringvee – Omad ja võõrad
Raul Rebane, Ringo Ringvee ja David Vseviov vastavad osalejate küsimustele
Ülle Luisk, Joosep Tammo, Orest Kormašov ja Signe Aus vastavad osalejate küsimustele
Marko Tiitus, Einike Pilli, Karmen Maikalu, Meego Remmel, juhib Joonas Hellerma – paneel Voorustes kasvamine

Videokokkuvõtted:

Fotoalbum:

 

 

Comments are closed